Islamic Widget

Seorang lelaki bertanya kepada Rasulullah s.a.w: “apakah (amalan) islam yang terbaik?” Nabi berkata: “Engkau memberi makan & memberi salam kepada orang yang engkau kenali dan kepada orang yang engkau tidak kenali.”

(Hadis Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

bila hati x sihat... :((  

Posted by: izz@h_khazali in , ,


Macam ni la bila hati tak OK...

entah kenapa hati ni macam nak memberontak je....sakit ke AKU????



ASYIK rasa macam nak marah jer.....semua tak kene...ade je YG buat tak sng...APSAL EK???



KADANG2 plak, SENSITIF sgt....slalunye, xde lak mcm ni....tak NORMAL ke aku?????


BILA sorang2, asyik nak nangis je....rase mcm xde sesape yg faham diri ni...diri ni mcm teraniaya...terutamanya bila ada selisih faham dgn org sekeliling...


sedihhhh.....

Geram!!!!


KECEWA.....ape yg boleh buat?? nangis je la...


Nangis lg................



nangis lg....xpe...xde org tau...


keluarlah wahai air mata....sesungguhnya ia sebagai terapi mata.
lepas nangis, lega skit rasa... :)

JOM cek hati dulu....!!!!

emmm....ada yg tak kne dgn hati rupenye....


hati tak sihat la....huhuu..patut la...
knp aku x jaga hati pemberian Allah ni dgn sebaiknya???
hati yg KESAH, GUNDAH, ini rupanya rindukan PENCIPTANYA....
knp aku abaikannya???


Suatu hari Rasulullah (saw) masuk ke dalam masjid, terdapat seorang lelaki Ansar yang dipanggil Abu Umamah r.a duduk di dalam masjid,

Nabi (saw) bertanya kepadanya: Wahai Abu Umamah saya tidak pernah melihat engkau duduk di dalam masjid bukan waktu solat?
Jawab Abu Umamah r.a: Keluh-kesah dan hutang menimpaku wahai Rasulullah (saw).
Jawab Nabi (saw) : Mahukah kamu aku ajarkan beberapa kalimat, apabila engkau membacanya, Allah akan menghilangkan keluh-kesah dan melangsaikan hutangmu.?
Beliau menjawab: sudah tentu wahai Rasulullah (saw).
Jawab Baginda (saw) : pada waktu pagi dan petang bacalah: Ya Allah, aku memohon perlindungan denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, rasa lemah dan kemalasan, Aku memohon perlindungan denganMu daripada sifat penakut dan kebakhilan, dan aku mohon perlindungan denganMu dari bebanan hutang dan dikuasai seseorang. (Hadith riwayat Abu Daud)
wassalam....^0^

This entry was posted on 11:26 PM and is filed under , , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Search This Blog